2 maj 2014

En månad senare...

Nu har jag jobbat på Vattenfall AB och inom Consumer Sales och online-teamet som Technical Web Editor över en månad.

Min känsla och mina tankar så här långt är otroligt postiva. Jag känner verkligen att jag har hamnat rätt + att de finns så mycket som man vill göra. Jag är otroligt ivrig på ett positiv sätt och vill bara lära mig mera, men man får ta steg för steg. Elbranachen är rätt komplicerad men självklart har jag haft koll på Vattenfall och vad dem gör men man lär sig otroligt mycket. Allt i från produktion, distrubition, marknadsföringen och ja, det är verkligen inte likt mina två tidigare branscher som jag har varit inom (TV- och resebranschen). Speciellt, hur tänket är gällande sälj/marknadsföring samt riktlinjer som vi måste hålla oss till. 

Mina kollegor och min chef är toppen och jag trivs som "fisken i vattnet" med dem runt omkring mig. Sen är ju kontoret/byggnaden väldigt fin, rätt nybyggt (Vattenfall flyttade hit till Solna från Rocksta för ca: 1,5 år sedan) och en häftig planlösning på alla våningar här i huset med en STOR ljusgård i mittpunkten av byggnaden.

Jag kan inte heller klaga på träningsmöjligheterna heller då vi har ett helt eget gym med många maskiner, fria vikter, spinningcyklar, löpband, roddmaskiner och inte tala om idrottshallen som ligger i byggnaden där man kan anmäla sig för att vara med i innebandy, inomhus fotboll, spinningpass, core-pass under arbetstid. Ja, jag kan fortsätta med flera aktiviteter som finns att anmäla sig till men som du förstår så är det en hel del under veckorna. Grymt bra! 

Min roll som Technical Web Editor på Vattenfall, som är en nyskapad roll, är att jag ska ta hand om webbutvecklingen på vattenfall.se både privata- och företagsdelen, kampanjer, daglig uppdatering/nya sidor ska fixas, samt en hel del projekt som handlar om webben i övrigt. Jag kommer också framöver ha ett finger med i spelet i Vattenfalls sociala medier. Ett stort och brett arbetsområde som passar mig kanon! Jag kommer både lära mig massa saker samt bidra med mycket med min erfarenhet från tidigare jobb och projekt.

Har fått en kanonstart här och jag blir ryckt både till höger och vänster och får sätta mig in i alla möjliga projekt och jag trivs som bäst när de är mycket att göra :).

Jag trivs otroligt bra helt enkelt! Det var en liten sammanfattning om hur jag har det här på Vattenfall.

Trevlig helg!
/Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar