26 april 2014

Första tävlingen närmar sig!

LIDA CX

Liksom förra året så trodde jag att Stockholms Brantaste som är den 24 maj skulle bli min första tävling även 2014. Men Stockholms Brantaste får nu bli nummer två i ordningen, med bara en veckas mellanrum.

Min första tävling är om tre veckor och blir LIDA CX den 18 maj i Lida friluftsgård i Tullinge. Det är en MTB-tävling där man cyklar samma bana fyra varv, ett varv är 17,9 km och totalt när man är i mål har man cyklat 71,6 km.

Känns intressant, roligt, väldigt nyttigt och bra att få några långa mil i benen inför Åre Extreme, även om MTB-delen "bara" är 31km under Åre, men då får man ju inte glömma bort att man har utfört kajak-och löpdelen innan man sätter sig på sin MTB.

Detta kommer bli en grymt jobbig men ändå lärorik tävling, där jag kommer få känna på hur mina ben reagerar på denna distans. KUL! :)

Läs mer om LIDA CX den 18 maj


Träningen

Träningen rullar på precis som planerat, inga skador eller skavanker efter nu tre veckors träning med de nya programmet. Har hittills kört två lätta veckor (3 pass/vecka) och en hård vecka (5-6 pass/vecka). Kommande vecka (vecka 18) kör jag igång min andra hårda vecka med dessa pass på schemat:

- Forssäkerhet Stockholm ström 1,5h + löpning
- Intervaller + halv cardio
- Distans + halv cardio
- Styrka/Cardio
- MTB i terräng + distans

Forssäkerhet Stockholm ström

Paddlingskursen för säkerhet som jag måste genomgå för att få delta i Åre Extreme Challenge som var bokad till den 10 maj är nu flyttad till nu på måndag den 28 april kl. 18:30 i Stockholm Ström utanför slottet.

Tyvärr så kommer inte någon kunna följa med och ta bilder eller filma vilket är lite tråkigt eftersom de är tydligen väldigt roligt att se. Men jag får försöka dela med mig av min upplevelse i skrift. Känns skönt att äntligen få ta detta intyg så att jag kan stryka detta från min "to do" lista. För när denna forspaddlingskurs är gjord så är jag startklar för att kunna medverka i Åre. Grymt!

Ha en bra dag!
/Robban

  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar