10 april 2014

Två veckor och nu en växel till!

Två veckor har gått sen starten av det nya träningsschemat mot HÅEC 2014. Två veckor där jag har enligt plan kört två lätta veckor, alltså 3 pass/vecka. Träningspassen har bestått av 2 intervallpass, 2 distanspass och 2 styrkepass.

Till helgen tar jag aktiv vila (hjälpa till med flytt) och börjar ladda inför den första hårda veckan i schemat med start på måndag, då backpass + halv cardio står på schemat. Träningen nästa vecka kommer att bestå av 6 pass totalt fördelat på 1 distanspass, 1 intervallpass, 2 backpass , 1 styrkepass, och 1 MTB-pass. 

Känns verkligen skönt att ha kommit igång ordentligt och kroppen känns fräsch hittills. Ska bli intressant att få känna hur kroppen känns efter tredje veckan. Jag lär nog vara sliten men det ingår ju :).

Förutom träningen så har jag även varit på mitt nya jobb i två veckor och det känns kanon! Trivs som fisken i vattnet. Men mer om de i ett framtida inlägg :).

Ha en trevlig helg!
/Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar