1 april 2014

Resan mot Haglöfs Åre Extreme Challenge har börjat

Igår började jag köra mitt nya träningsschema som ska ta mig till så pass bra tränad att jag ska kunna genomföra denna tävling helt utan att bli skadad eller få avbryta. Självklart också för att göra en bra tid på alla tre momenten (kajak, backlöpning och MTB).

Det nya träningsschemat har jag återigen fokuserat på hårdare/lättare veckor med mest fokus på MTB, backlöpning samt kajakpaddling (när säsongen börjar) men även vanlig distans- och intervallöpning förekommer en hel del. Detta toppas med en gnutta vanlig och hederlig styrketräning med fokus på övningar inom bål, frivändningar och ben.

Är väldigt taggad inför detta och bara jag håller mig frisk och skadefri så tror jag att detta schema kommer att göra så att jag tar mig igenom tävlingen på en tid som jag är nöjd över.

Förutom träningen så måste jag också genomgå en forspaddlingskurs gällande säkerhet. Vilket är ett krav för genomföra momentet kajakpaddlingen. Denna kurs är nu spikad och den kommer jag att göra lördagen den 10 maj i Stockholm ström, precis utanför slottet. Det kommer garanterat bli en blöt dag! Men roligt och lärorikt.

Boendet för denna tävlingshelg är också bokad, skönt också att den biten är avklarad.

Ser verkligen fram emot denna resa mot HÅEC 2014 och självklart till tävlingen.
Börjar redan längta lite :).

Ha en bra dag, så hörs vi snart igen!

/Robban


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar